Saappaanheittajien talo
Palvelu sulkeutuu 31.12.2020!

Heittäjien klubi

Pääovi
Uutiset
Heittäjien klubi
Kilpailukalenteri
Heittäjän ABC
Tulokset
Cupien pisteet
Ranking
Tilastoja
Ilmoittautuneet
Rekisteröidy
Kisastudio
Netti TV
Henkilöt
Gallupit

Saapasblogit

Suomen Saappaanheittajat FacebookissaSuomen Saappaanheittajat
IBTA FacebookissaIBTA

31.12.2016 lakkautettu Suomen Saappaanheittoliitto

Tunnus:

Salasana:

Suomeksi
In English
Italiano

Palaa

Kaahujen kallerija

Luokka: Tarinat

Kirjoittaja: Velj
Pvm: 10.11.2007 18:37
Luettu 4427 kertaa

Sanoen uamulla eokolle, jotta taijan männä Leppävirralle issäinpäevän kilipaeluun tappoomaan jäläkikasvua… Oon kuullunna, jotta Savonmuan isättömät lapsraakat kaepoo ommoo issee. Ne tarvihtoo valamennusapuva. Sitä hyö on itkijen päevitellynnä, jotta voe tokkiinsa, Siilj ee harajottelemata lennä ku vähä ylj kuuskymmentä metrijä. Huolissaan on ollunna varsinnii tytöestä nuorimmat.

Eokko sano, jotta et voe männä Leppävirralle, etkä varsinnii ottoo aatoo. Myö männään tännään yhessä kaappaan ja siihen myö tarvitaan Lattoo. Sinulle pittää ostoo issäinpäevälahajaks uuvet pussihoosut.

Minä sanoen, jotta ee vuatimattomat mualaeslapset kehtoo ihteään kehua Savon Sanomille. Minun pittää niitä aattoo. Hyö tarvihtoo varsinnii ammattitaetosta manakerija.

Eokko sano, jotta anna Joroman hoetoo savolaesheettäjien marakkinoenti. Se ossoo puhua ja kirjottoo. Se on suappaanheeton loppoojana mualiman paras savolaene. Ee muuta ku hyppee kyytiin.

Eokko ajo Risman pihhaan. Se on meijän kyllään justiinsa aakastu mahottoman iso kaappa. Se olj ku kaahujen kalleria täännä ihimisijä ku helevetin esjkaratano.

Minä sanoen kaapan myyjälle, jotta annapa minulle tuljterät pussihoosut.

Se sano, jotta ee oo ku ihonmyötäsijä varamarihoosuja.

Minä sanoen, jotta ee kelepoo. Missä tiällä on simakaappa?

Myyjä sano, jotta ee oo simakaappoo. O vuan kaapan simmoo.

Sytytin sitten Havvaannasikkaarin ja sanoen, jotta näetä pitäs suaha lissee.

Myyjä sano, jotta ee oo, eekä tiällä sua polottoo. Pittää het sammuttoo.

Tumpatessa Havvaannasikkaarija lattijaan kysäsin Siiljsuapasta, jossa on Iptan loko.

Myyjä kysy, jotta mikä on Ipta. Ja mikä o loko?

Minä sanoen, jotta mää tyttö tarkistammaa kooklella varsinnii, mikä o Ipta. Pienj ylleissivistys ee oo haetaks kaapankaan alalla.

Myyjä pakenj johonnii hyllyjen välliin.

Kun en löötännä simakaappoo, piätin ostoo viis luatikkoo kaapan simmoo. Ja lisäks kymmenen killoo halapoo makkaroo.

Uattelin, jotta niillä voep olla käättöö viikon piästä, kun on Suapasseora Ronttosten pikkujoolu Tuusulajäräven rantasaanalla.

Lisää uusi
Palaa
Vanha talo
Published by Saapasmedia Copyright by Kauniskaari Oy